top of page
fosse.jpg

Werkwijze

Met plezier leren na school bij juf Cécile!

Werkwijze

Ik geef lessen aan kinderen in een prettige rustige ruimte. De lessen geef ik met gerichte aandacht en tijd voor de leerling. Dit is erg prettig werken. Zo hoeft de leerling niet te wachten op anderen zoals dat vaak in de klas voorkomt en kan er sneller gebouwd worden aan de ontwikkeling.

Ik werk één op één met leerlingen of in groepjes van twee tot max. vier leerlingen werkende aan hetzelfde onderwerp.

Aanmelding en intakegesprek

Wanneer u uw kind wilt aanmelden, dan kan dat telefonisch of per email. Bij een telefonische aanmelding bespreken we wat de hulpvraag is en kunnen we ook de rapportgegevens en de constateringen van de leerkracht bespreken. Vervolgens zal er een proefles worden gemaakt. Bij een aanmelding per e-mail neem ik (telefonisch) contact met u op.

Ook is dit gesprek bedoeld om te bekijken welke hulp ik zou kunnen bieden.

Beleid persoonsgegevens

Wanneer u besluit om begeleiding van mij te ontvangen vraag ik u om toestemming voor het bewaren van de schoolgegevens en het eventueel doorsturen van de verslagen van uw kind aan de mentor/docent. 

Plan van begeleiding

Vervolgens stel ik een plan voor begeleiding op. Hierin beschrijf ik de beginsituatie van het kind, het doel en de manier waarop we het doel proberen te bereiken. Het uitgangspunt van de begeleiding wordt gevormd door wat het kind beheerst en dus al goed kan. Vanaf dit punt werken we in kleine stappen verder aan waar het kind moeite mee heeft. Hierbij streef ik ernaar om zoveel mogelijk gebruik te maken van de sterke kanten en interesses van het kind. Hierdoor kan het kind succeservaringen opdoen. Dit vergroot het zelfvertrouwen en bevordert een positief zelfbeeld.

Met uw akkoord stel ik de school van de inhoudelijke begeleiding op de hoogte en zo nodig overleg ik, samen met de ouders, met de groepsleerkracht. Op deze manier kan ik bij de begeleiding zo goed mogelijk aansluiten bij wat en hoe het kind op school leert.

Begeleiding en evaluatie

Na de opstelling van het plan start de gerichte begeleiding voor een periode van 8 weken of meer in overleg. De evaluatie volgt aan het einde van de periode zoals genoemd in het plan. Op basis van de evaluatiegegevens bekijk ik in samenspraak met de ouders en het kind of voortzetting van de begeleiding nodig is dan wel of er andere vervolgstappen wenselijk zijn.

 

Aan het begin van de eerste les krijgt het kind een mapje met naam. In deze map bewaren we de behandelde oefenstof om zo na een periode te reflecteren of het kind zich zo goed mogelijk ontwikkelt.

Ik houd de ouder maandelijks op de hoogte van de behandelde stof.

 

Rekenen                                               Spelling                                                           Begrijpend lezen

Oefenonderdelen training:

  • Splitsen

  • Erbij sommen

  • Eraf sommen

  • Cijferen

  • Delen

  • Vermenigvuldigen

  • Tafels

  • Breuken

  • Maten

  • Procenten

  • Klokkijken

  • Geld

  • Grafieken

  • Kommagetallen

Oefenonderdelen training

  • Flitsen

  • Spelling

  • Woordvorming

  • Woordsoorten

  • Lettergrepen

  • Zinsontleding

  • Spreekwoorden

  • Werkwoorden

Oefenonderdelen​ training:

  • Leesstrategieën

  • Diverse soorten teksten

  • Structuur van teksten

  • Woordenschat

  • Kritisch lezen

Cito-/ IEP Toets training

Oefenonderdelen training:

  • Getallen

  • Verhoudingen

  • Bewerkingen

  • Schatten

  • Meten

  • Begrijpend lezen

  • Woordenschat

  • Spelling

  • Werkwoorden

  • Grammatica

  • Studievaardigheden

bottom of page