top of page
thumbnail_IMG_7395_edited.jpg
Cécile Schreiner 

Toen ik twintig was had ik een doel voor ogen : éen op éen werken met kinderen die niet goed mee kunnen komen op school.

De reden hiervoor was dat ik zelf op de basisschool een klas had overgeslagen. De leraar in groep 6 kon mij destijds geen passend onderwijs geven op mijn niveau. Ik had brede interesses, maar de aangeboden stof prikkelde me niet voldoende.  Het plezier op school werd minder en ik ging achterlopen op vakken. Met veel tegenzin ging ik de laatste jaren van mijn basisschool periode door.

 

Als ik in die tijd extra hulp had kunnen krijgen van een remedial teacher, dan had ik op een andere manier de stof aangeboden gekregen, zodat het plezier in leren terug zou komen.

Ik weet nu, dit kan anders!

Ik rondde mijn HBO PABO diploma af in Amsterdam en volgde daarna de remedial teaching opleiding. Ik kwam in contact met leerlingen met leer- en concentratiestoornissen; Dyslexie, Dyscalculie, ADHD/ ADD en Hoogbegaafdheid.

Het begeleiden van deze leerlingen gaf mij veel voldoening en ik richtte daarom mijn eigen praktijk op: Juf Cécile.

Deze kinderen hadden veel baat bij mijn trainingen. Ze voelden zich zelfverzekerd en konden weer meekomen in de klas.

Languages

bottom of page