
Toen ik twintig was had ik een mooi doel voor ogen : basisschoolleerlingen begeleiden die in het reguliere onderwijs moeite hebben met de lesstof.
Vooral hulp aanbieden aan kinderen op individueel vlak of in kleine groepjes van maximaal 4 leerlingen.
De reden dat ik deze weg in wilde slaan was, dat ik vroeger op de basisschool een klas had overgeslagen. Ik had brede interesses, maar de aangeboden stof prikkelde me niet voldoende, ik haalde daardoor slechte cijfers.
De leraar in groep 6 kon mij destijds geen passend onderwijs geven op mijn niveau. Het plezier op school werd minder en ik ging achterlopen bij verschillende vakken. Met veel tegenzin ging ik de laatste jaren van mijn basisschool periode door.
Als ik in die tijd extra hulp had kunnen krijgen van een remedial teacher, dan had ik op een andere manier de stof aangeboden gekregen, zodat het plezier in leren terug zou komen.
Ik weet nu, dit kan anders! Ik rondde mijn HBO PABO diploma af in Amsterdam en volgde daarna de remedial teaching opleiding. Ik ging op diverse scholen invallen in verschillende groepen en kwam in aanraking met leerlingen met leer- en concentratiestoornissen; Dyslexie, Dyscalculie, ADHD/ ADD en Hoogbegaafdheid.
Het begeleiden van deze leerlingen gaf mij veel voldoening en ik richtte daarom mijn eigen praktijk op: Juf Cécile. Deze kinderen hebben veel baat bij mijn trainingen. Ze voelen zich zelfverzekerd en kunnen weer meekomen in de klas.